scale up vize
meyzen

Prens Harry 140 bin 600 sterlin tazminat kazandı

İNGİLTERE 16.12.2023 - 13:00, Güncelleme: 16.12.2023 - 13:04
 

Prens Harry 140 bin 600 sterlin tazminat kazandı

İngiltere Yüksek Mahkemesi, Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers’ın (MGN) İngiltere Kralı III. Charles'ın oğlu Prens Harry'nin telefonlarını dinlediğine ve yasa dışı yollarla özel bilgi topladığına hükmederek 140 bin 600 sterlin tazminat ödemesine hükmetti.
İngiltere Kralı III. Charles'ın oğlu Prens Harry'nin Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers’a (MGN) açtığı davada karar çıktı. İngiltere Yüksek Mahkemesinde dün yapılan duruşmada, MGN’nin Prens Harry'nin telefonunu dinlediğine ve kişisel bilgilerini elde ettiğine, 33 haberinden 15'ini yasa dışı yollarla bilgi toplayarak hazırladığına hükmedildi. Yargıç Timothy Fancourt, 386 sayfalık kararında 2 MGN yöneticisinin telefon dinlemesinden haberdar olduğunu ve durumu örtbas ettiğini belirtti. Fancourt, "Olanları görmezden geldiler ve gizlediler. Bu yasa dışı faaliyet durdurulmuş olsaydı Prens Harry’nin özel bilgilerinin kötüye kullanılması çok daha erken önlenmiş olacaktı" ifadelerini kullandı. MGN’nin Prens Harry’e 140 bin 600 sterlin tazminat ödemesine karar verildi. “Ejderhaları öldürmenin beni yakacağı söylendi” Duruşmanın ardından açıklama yapan Prens Harry, “Bugün hakikat ve hesap verebilirlik için harika bir gün” ifadelerini kullanarak, mahkemenin kararının benzer yöntemleri kullanan diğer haber kuruluşları için “uyarı niteliğinde” olduğunu ifade etti. Prens Harry, “Bana ejderhaları öldürmenin beni yakacağı söylendi. Ancak bugünkü zafer, özgür ve dürüst bir basın için gerekeni yapmanın önemi göz önüne alındığında ödenmeye değer bir bedel. Görevimiz devam ediyor” dedi. 130 yıl sonra ilke imza atmıştı Prens Harry, 1996-2010 yılları arasında yayınlanan yaklaşık 140 gazete makalesinin yasa dışı yollarla elde edilen bilgiler içerdiğini ve bunlardan 33'ünün Yüksek Mahkeme’de incelenmesini talep etmişti. Prens Harry, Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers'a (MGN) açtığı dava kapsamında 6 Haziran’da tanık sıfatıyla hakim karşısına çıkmış, 1891'de Edward VII'den bu yana bir mahkemede ifade veren ilk kıdemli kraliyet üyesi olmuştu.
İngiltere Yüksek Mahkemesi, Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers’ın (MGN) İngiltere Kralı III. Charles'ın oğlu Prens Harry'nin telefonlarını dinlediğine ve yasa dışı yollarla özel bilgi topladığına hükmederek 140 bin 600 sterlin tazminat ödemesine hükmetti.

İngiltere Kralı III. Charles'ın oğlu Prens Harry'nin Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers’a (MGN) açtığı davada karar çıktı. İngiltere Yüksek Mahkemesinde dün yapılan duruşmada, MGN’nin Prens Harry'nin telefonunu dinlediğine ve kişisel bilgilerini elde ettiğine, 33 haberinden 15'ini yasa dışı yollarla bilgi toplayarak hazırladığına hükmedildi. Yargıç Timothy Fancourt, 386 sayfalık kararında 2 MGN yöneticisinin telefon dinlemesinden haberdar olduğunu ve durumu örtbas ettiğini belirtti. Fancourt, "Olanları görmezden geldiler ve gizlediler. Bu yasa dışı faaliyet durdurulmuş olsaydı Prens Harry’nin özel bilgilerinin kötüye kullanılması çok daha erken önlenmiş olacaktı" ifadelerini kullandı.

MGN’nin Prens Harry’e 140 bin 600 sterlin tazminat ödemesine karar verildi.


“Ejderhaları öldürmenin beni yakacağı söylendi”
Duruşmanın ardından açıklama yapan Prens Harry, “Bugün hakikat ve hesap verebilirlik için harika bir gün” ifadelerini kullanarak, mahkemenin kararının benzer yöntemleri kullanan diğer haber kuruluşları için “uyarı niteliğinde” olduğunu ifade etti. Prens Harry, “Bana ejderhaları öldürmenin beni yakacağı söylendi. Ancak bugünkü zafer, özgür ve dürüst bir basın için gerekeni yapmanın önemi göz önüne alındığında ödenmeye değer bir bedel. Görevimiz devam ediyor” dedi.

130 yıl sonra ilke imza atmıştı
Prens Harry, 1996-2010 yılları arasında yayınlanan yaklaşık 140 gazete makalesinin yasa dışı yollarla elde edilen bilgiler içerdiğini ve bunlardan 33'ünün Yüksek Mahkeme’de incelenmesini talep etmişti. Prens Harry, Daily Mirror gazetesinin sahibi Mirror Group Newspapers'a (MGN) açtığı dava kapsamında 6 Haziran’da tanık sıfatıyla hakim karşısına çıkmış, 1891'de Edward VII'den bu yana bir mahkemede ifade veren ilk kıdemli kraliyet üyesi olmuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve turkishpress.co.uk sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.